Van egy eladó ingatlanod, de bizalmatlan vagy egy idegen ingatlanközvetítőben. Nagy levegőt veszel és belevágsz magad. Nagy falat, tudatosan kell hozzáfogni.
Ne feledd, most eladsz. Ezért semlegesítsd érzelmeidet iránta, és úgy gondolj rá, mint egy piaci termékre. Vagyis a marketing alapvető eszközeire lesz szükséged.
- Találd ki melyik az a célcsoport, akinek kínálod: kisgyermekes, idős házaspár? Hozzájuk igazítsd az információkat, mutasd be mindazokat a tényezőket, ami ezeknek célcsoportoknak vonzó életteret kínál. Például idős házaspárnál emeld ki, hogy földszintes otthonban élhetnek, közelben van az orvosi rendelő, jó a tömegközlekedés és a többi.
- Fontos a „csomagolás”, tehát amikor kialakítod a „bemutató teret”, vagyis az ingatlant, nekik való dolgokkal rendezd be. Előző példánál maradva egy idős házaspár esetében nem az a legfontosabb, hogy a súlyzógép legyen a szoba középpontjában. Ne feledd: ingatlan esetében is fontos az első benyomás, mert ekkor dől el, hogy beleszeret-e a vevő az általad ajánlott ingatlanba vagy nem!
- Hirdesd lehetőségeid szerint: közösségi média, ingyenes oldalak, stb. Mutasd meg az ingatlanban rejlő előnyöket, lehetőségeket és pozitív tulajdonságokat, ismertetve a helyiségek többfajta funkcióit is. Hasznosak lehetnek a „Képzeljék el magukat, amint …” kezdetű mondatok, amelyekkel megkönnyítheted, hogy beleéljék magukat az új élet kínálta lehetőségekbe.
- Ne feledd: a lakás bemutatásakor is be kell tartani bizonyos szabályokat! A mai ingatlanpiacon jellemzően (az esetek több mint 2/3-ában) a nagyon jó vagy jó állapotú lakóingatlanok kelnek el, így a lakásunk állapotát elengedhetetlenül fel kell hozni ezekre a szintekre, hogy megnöveljük az eladás esélyét. A cél az, hogy ne találjanak kifogásolnivalót a lakáson, minden olyat, ami lebeszélésre ad okot, el kell tüntetni, meg kell szüntetni, a kifogások nem barátaink az eladásnál! Fontos, mennyire van rend és tisztaság, mennyi és milyen bútor található meg benne, mennyire átláthatóak a terek.
- Ne kelljen arra gondolnia a vevőnek, hogy mennyi időbe, pénzbe és energiába kerül majd egy esetleges átalakítás, mert ha ezt beárazza, akkor biztos, hogy százezreket vagy akár milliókat is bukhatunk. Vagy az is elképzelhető, hogy a vevő az átalakítás lehetőségét eleve kizárja, hiszen sokan megijednek a munka mennyiségétől, és inkább döntenek egy olyan mellett, aminél ez nem merül fel!
- Ne legyél egy a sok közül, tűnj ki hirdetések közül! Úgy fogalmazz, olyan dolgokat emelj ki, amivel elérheted, hogy ne lehessen összehasonlítani a kínálatban szereplő lakásokkal/házakkal a sajátodat!
- Gondolj bele, neked milyen volt megvenni ezt vagy egy másik ingatlant. Ezért próbálkozz megint vevői fejjel gondolkodni. Ugye, hogy akkor is azért ezt választottad, mert érzelmileg döntöttél? Mert megfogott valami? Kérdezd meg őket, hogy nekik mi a fontos, miért keresnek új ingatlant és ebből a szempontból mutasd be ajánlatodat!
Az ingatlan felkészítéséhez az alábbiakat ajánljuk:
Kertes ingatlan esetén szanálj ki minden felesleges dolgot a kertből. Nyírd le a füvet, gyomláld ki az ágyásokat és metszd meg a bokrokat, fákat. Söpörd le a lépcsőt, járdát, teraszt. Az utcáról látszó területekre tett, az évszaknak megfelelő cserepes virágokkal feldobhatod a hangulatot. Egy nyikorgó kerítés, kapu, kiégett kerti lámpa elriasztja a vevőt, vedd kezelésbe őket. A kisebb javításokat magad is elvégezheted a kerítésen, ajtókon, ablakokon és máris vonzóvá tetted az ingatlan külterét.
A beltérben szintén rakj rendet, a felesleges bútorok nélkül a helyiségek is tágasabbak és világosabbak lesznek. A csöpögő csapokat, a vízkő és rozsdafoltokat hamar eltüntetheted. Világosabbá lesz a beltér, ha több vagy erősebb izzót, illetve több helyi világítást (asztali és állólámpa) használsz. Ezekkel hangulatos részleteket is ki tudsz emelni.
Az érdeklődők megérkezése előtt szagolj körbe: a tisztaság, az elkészült almás pite vagy kávé illata még otthonosabbá teszi a lakást vagy a házat.
Ha adtál el már ingatlant, neked mivel sikerült meggyőznöd a vevőidet?